Tuesday, 5 February 2013

Vijf keer failliet


·         Tekst van de publicatie:
Bij vonnis van de rechtbank van koophandel te Dendermonde, van 10 oktober 2011, werd Vilez, Peter, vennoot van de GCV A.P.S. Credit Management, Nagelstraat 9, 8700 Tielt, in staat van faillissement verklaard.Rechter-commissaris : Marc Tackaert.Curator : Mr. Marianne Macharis, Koningin Astridlaan 8, 9200 Dendermonde. Datum staking van betaling : 5 september 2011, onder voorbehoud van art. 12, lid 2 F.W.Indienen van schuldvorderingen met bewijsstukken, uitsluitend op de griffie van de rechtbank van koophandel te Dendermonde, binnen de dertig dagen vanaf datum faillissementsvonnis.Het eerste proces-verbaal van nazicht van de ingediende schuldvorderingen zal neergelegd worden op vrijdag 18 november 2011. Elke schuldeiser die geniet van een persoonlijke zekerheidstelling vermeldt dit in zijn aangifte van schuldvordering of uiterlijk binnen zes maanden vanaf de datum van het vonnis van faillietverklaring (art. 63 F.W.).Om te kunnen genieten van de bevrijding, moeten de natuurlijke personen die zich kosteloos persoonlijk zeker hebben gesteld voor de gefailleerde ter griffie van de rechtbank van koophandel een verklaring neerleggen, waarin zij bevestigen dat hun verbintenis niet in verhouding met hun inkomsten en hun patrimonium is. (art. 72bis F.W. en art. 10 Wet van 20 juli 2005). Voor eensluidend uittreksel : de griffier, (get.) R. Cloostermans.
·         Curator:
Macharis Marianne
Koningin Astridlaan 8
9200 Dendermonde

Tel.: 052/22.55.66
Fax.: 052/21.02.15



  1. Opening faillissement: 07-05-2012

  1. Tekst van de publicatie:
    Rechtbank van koophandel te Brugge, afdeling Brugge Bij vonnis van de tijdelijke eerste kamer bis van de rechtbank van koophandel te Brugge, afdeling Brugge, d.d. 07/05/2012, werd op DAGVAARDING het faillissement uitgesproken van G.F.T. CHALET A CONSTRUCTION GCV, met maatschappelijk zetel te 8850 Ardooie, Mgr. Roelensstraat 9, bus 3, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0811.678.578 en met als handelsactiviteit algemene bouwonderneming.Datum van staking van betalingen : 07/05/2012.Curatoren : Mr. VERBEKE, LINO en Mr. MELIS, FILIP, advocaat te 8200 BRUGGE, DIKSMUIDSE HEERWEG 126.De aangiften van schuldvorderingen dienen neergelegd te worden ter griffie van de rechtbank van koophandel te 8000 Brugge, Kazemevest 3, voor 07/06/2012.De personen die zich persoonlijk zeker hebben gesteld voor de gefailleerde (onder meer de borgen van de gefailleerde), kunnen hiervan ter griffie een verklaring neerleggen overeenkomstig artikel 72ter Fail. W.Het eerste proces-verbaal van verificatie der schuldvorderingen zal dienen neergelegd te worden op de griffie van de rechtbank uiterlijk op 17/06/2012.Voor eensluidend verklaard uittreksel : de hoofdgriffier, (get.) F. Hulpia.(Pro deo)

  1. Griffie:
    Rechtbank van koophandel Brugge
    Kazernevest 3
    8000 Brugge

    Tel.: 050 47 30 40
    Fax.: 050 47 30 70

  1. Type opening: op dagvaarding

  1. Indienen schuldvordering voor: 07-06-2012

·         Opening faillissement: 11-04-2012

·         Tekst van de publicatie:
Rechtbank van koophandel te Brugge, afdeling Brugge Bij vonnis van de tijdelijke eerste kamer bis van de rechtbank van koophandel te Brugge, afdeling Brugge, d.d. 02/04/2012, werd op dagvaarding het faillissement uitgesproken van GFT CONSTRUCT GCV, met maatschappelijke zetel te 8850 Ardooie, Monseigneur Roelensstraat 9, bus 3, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0816.557.282 en met als handelsactiviteit algemene bouwonderneming.Datum van staking van betalingen : 02/04/2012.Curatoren : Mr. VERBEKE LINO, advocaat te 8200 BRUGGE, DIKSMUIDSE HEERWEG 126 en Mr. MELIS FILIP, advocaat te 8200 BRUGGE, DIKSMUIDSE HEERWEG 126.De aangiften van schuldvorderingen dienen neergelegd te worden ter griffie van de rechtbank van koophandel te 8000 Brugge, Kazernevest 3, voor 02/05/2012.De personen die zich persoonlijk zekerhebben gesteld voor de gefailleerde (onder meer de borgen van de gefailleerde), kunnen hiervan ter griffie een verklaring neerleggen overeenkomstig artikel 72ter Fail. W.Het eerste proces-verbaal van verificatie der schuldvorderingen zal dienen neergelegd te worden op de griffie van de rechtbank uiterlijk op 12/05/2012.Voor eensluidend verklaard uittreksel : de hoofdgriffier, (get.) F. Hulpia.(Pro deo)

·         Griffie:
Rechtbank van koophandel Brugge
Kazernevest 3
8000 Brugge

Tel.: 050 47 30 40
Fax.: 050 47 30 70

·         Type opening: op dagvaarding

·         Indienen schuldvordering voor: 12-05-2012




  1. Opening faillissement: 11-04-2012

  1. Tekst van de publicatie:
    Bij vonnis van de tijdelijke eerste kamer bis van de rechtbank van koophandel te Brugge, afdeling Brugge, dd. 02/04/2012, werd op DAGVAARDING het faillissement uitgesproken van H.A.C.O. CONSULTING GCV, met maatschappelijke zetel te 8850 Ardooie, Monseigneur Roelensstraat 9, bus 3, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0819.411.854 en met als handelsactiviteit tussenpersoon in handelszaken, algemene schrijnwerk en algemene bouwwerken.Datum van staking van betalingen : 02/04/2012.Curatoren : Mr. VERBEKE LINO en Mr. MELIS FILIP, advocaten te 8200 BRUGGE, DIKSMUIDSE HEERWEG 126.De aangiften van schuldvorderingen dienen neergelegd te worden ter griffie van de rechtbank van koophandel te 8000 Brugge, Kazernevest 3, voor 02/05/2012.De personen die zich persoonlijk zekerhebben gesteld voor de gefailleerde (onder meer de borgen van de gefailleerde), kunnen hiervan ter griffie een verklaring neerleggen overeenkomstig artikel 72ter Fail. W.Het eerste proces-verbaal van verificatie der schuldvorderingen zal dienen neergelegd te worden op de griffier van de rechtbank uiterlijk op 12/05/2012.Voor eensluidend verklaard uittreksel : de hoofdgriffier, (get.) F. Hulpia.(Pro deo)

  1. Griffie:
    Rechtbank van koophandel Brugge
    Kazernevest 3
    8000 Brugge

    Tel.: 050 47 30 40
    Fax.: 050 47 30 70

  1. Type opening: op dagvaarding

  1. Indienen schuldvordering voor: 02-05-2012


Publicatie rubriek Failliet : 17-10-2011       [38736]

·         Opening faillissement: 10-10-2011

·         Tekst van de publicatie:
Bij vonnis van de rechtbank van koophandel te Dendermonde, van 10 oktober 2011, werd Justica BVBA, bouw, Kalendijk 4, 9200 Dendermonde, in staat van faillissement verklaard.Ondernemingsnummer 0896.585.153.Rechter-commissaris : Marc Tackaert.Curator : Mr. Philippe Baillon, Noordlaan 172, bus 1, 9200 Dendermonde. Datum staking van betaling : 10 oktober 2011, onder voorbehoud van art. 12, lid 2 F.W.Indienen van schuldvorderingen met bewijsstukken, uitsluitend op de griffie van de rechtbank van koophandel te Dendermonde, binnen de dertig dagen vanaf datum faillissementsvonnis.Het eerste proces-verbaal van nazicht van de ingediende schuldvorderingen zal neergelegd worden op vrijdag 18 november 2011. Elke schuldeiser die geniet van een persoonlijke zekerheidstelling vermeldt dit in zijn aangifte van schuldvordering of uiterlijk binnen zes maanden vanaf de datum van het vonnis van faillietverklaring (art. 63 F.W.).Om te kunnen genieten van de bevrijding, moeten de natuurlijke personen die zich kosteloos persoonlijk zeker hebben gesteld voor de gefailleerde ter griffie van de rechtbank van koophandel een verklaring neerleggen, waarin zij bevestigen dat hun verbintenis niet in verhouding met hun inkomsten en hun patrimonium is. (art. 72bis F.W. en art. 10 Wet van 20 juli 2005). Voor eensluidend uittreksel : de griffier, (get.) R. Cloostermans.

·         Griffie:
Rechtbank van koophandel Dendermonde
Noordlaan 31
9200 Dendermonde

Tel.: 052 25 93 78
Fax.: 052 25 29 81

·         Type opening: op bekentenis

·         Indienen schuldvordering voor: 08-11-2011


Monday, 4 February 2013

The Bulgarian tax regime can be classified in two main categories:

The Bulgarian tax regime can be classified in two main categories:
Direct Taxation:
  • Corporate income tax
  • Personal income tax
  • Withholding taxes
Indirect Taxation:
  • VAT
  • Excise Duties

more info? Belgian Bulgarian Tax and Law Consultants (taxandlawconsult@gmail.com)

@your service!

Bulgaria's Flat Tax Stays For The Long-Term

by Ulrika Lomas, Tax-News.com, Brussels

04 December 2012

Bulgaria's Minister of Finance Simeon Djankov has suggested that the country's low flat tax rate will need to be maintained for the next ten to fifteen years.
Djankov, who is also Deputy Prime Minister, made the comment in an online statement. He repeated his opposition to tax harmonization with other European states, and explained that the low tax rate was needed so that Bulgaria could "catch up."
Bulgaria's 10% flat rate tax policy was introduced in 2007 and applies to both personal and corporate income. Alongside Cyprus's 10% rate of corporate tax, Bulgaria's income tax is the lowest in the EU.
The flat tax was broadened in October 2012 to include bank deposit income. At that time, Djankov ruled out the idea of deposits and savings being relocated abroad, arguing that most tax rates in the EU are significantly higher, and he reaffirmed the principle that "there should be an equal treatment of income, which is the idea behind the flat rate."
Defending the plans, Djankov said: "The taxation of deposit interest earnings is not a new type of taxation but an abolition of unjust preference."
.

Sunday, 3 February 2013

Belgian Bulgarian Business Development



Belgian Bulgarian Business Development is de schakel tussen uw bedrijf en Bulgaarse productiebedrijven.

Het volledige  proces vanaf  het ontwerp   of het uitbesteden van productie in Bulgarije  lossen wij voor u op.  
Hebben wij niet het geschikte bedrijf in ons bestand dan kunnen wij via ons netwerk het juiste bedrijf in Bulgarije  vinden.

Bij ons vindt  u naast de outsourcings- en productie mogelijkheden in Bulgarije  ook concrete producten aan, die door Bulgaarse bedrijven  worden aangeboden.

Door met Belgian Bulgarian Business development samen te werken kan u tot 50 % op uw kosten besparen. Wij begeleiden u letterlijk van a tot z en door met ons samen te werken krijgt u het gevoel dat u met een bedrijf van naast de deur samen werkt. Wij doen er alles aan om u tevreden te stellen.

Contacteer ons via email taxandlaxconsult@gmail.com

Regels bij het inhuren van Bulgaarsewerknemers



Bent u op zoek naar personeel?

Vaak kan het voordelig zijn wanneer u gebruik maakt van buitenlandse werknemers.

Vooral in de agrarische sector en in de bouw is al lang het voordeel van buitenlandse werknemers bekend.

Voordat u aan de slag kunt met uw nieuwe werknemers is het raadzaam dat u zich eerst op de hoogte stelt van de Wet Arbeid Vreemdelingen en de Wet op de Identificatieplicht.

Contacteer taxandlawconsult@gmail.com

Buitenlandse werknemers in dienst nemen, bijvoorbeeld uit Bulgarije



Volgens onze bronnen (auteur: Georges Bauwens, erkend accountant & belastingconsulent I.A.B) zouden meer dan 50% van de buitenlandse bedrijven, die hier op de bouwmarkt aanwezig zijn, de Belgische arbeids- en loonvoorwaarden negeren. Het is niet verwonderlijk dat onze Belgische bouwbedrijven dus een pak oneerlijke concurrentie krijgen voorgeschoteld.
Vele arbeiders uit Oost- en Centraal Europa zijn hier aan de slag als zelfstandigen, gedetacheerd als werknemer van een buitenlands bedrijf, rechtstreeks in dienst genomen of zelfs illegaal. Gelukkig treden de inspectiediensten zeer streng op.
Aan de hand van de vragen die we krijgen, ondervinden we dat heel wat Belgische bouwbedrijven voorstellen krijgen tot samenwerking. Dit gebeurt veelal rechtstreeks of ook via Nederlandse uitzendkantoren. Dit is zeer aanlokkelijk, maar als Belgisch werkgever dien je er rekening mee te houden dat deze werknemers, als zij tewerkgesteld zijn in België, dezelfde arbeids- en loonvoorwaarden als de Belgen moeten hebben. Enkel als zij gedetacheerde werknemers zijn, doet men een voordeel omdat zij buitenlandse sociale lasten moeten betalen, die uiteraard wel goedkoper zijn dan de hoge Belgische sociale lasten.
Vooreerst geven we een overzicht van de mogelijkheden van tewerkstelling van buitenlanders.
Er zijn een drietal mogelijkheden:
  • U neemt deze arbeiders rechtstreeks in dienst.
    De buitenlandse arbeider dient over een arbeidskaart te beschikken. Deze arbeidskaart verkrijgen is niet altijd evident, tenzij voor de knelpuntberoepen. Veel informatie vindt u dan ook in onderstaande links.
  • Een buitenlandse firma detacheert arbeiders naar hier.
    Een firma uit de Europese Economische Unie kan uiteraard hier zijn arbeiders tewerkstellen zonder dat deze over een arbeidskaart dienen te beschikken. Nochtans moeten deze buitenlandse vennootschappen hun arbeiders naar de Belgische wetgeving behandelen. Dit gaat zelfs zover dat zij ook moeten voldoen aan de werktijdregelgeving, baremalonen, sociale documenten, ...
    We mogen ook niet vergeten dat men in België geen personeel ter beschikking mag stellen van andere vennootschappen. Dit betekent op zich dat deze buitenlandse firma's baas moeten blijven over hun werknemers. Je kan als Belgische bedrijfsleider niet bijsturen, gezag hebben, voorwaarden opleggen, ... Indien de sociale inspectie kan bewijzen dat u wel de eigenlijke werkgever bent, dan kan u zware sancties verwachten!
    Belangrijk is dat deze buitenlandse arbeiders ook over een formulier E101 beschikken. Dit is onder bepaalde voorwaarden wel gemakkelijk te verkrijgen. Beschikken deze arbeiders niet over dit formulier, dan vallen zij tevens onder de Belgische sociale zekerheidsbijdragen.
  • U maakt gebruik van buitenlandse zelfstandigen.
    Let hier op: schijnzelfstandigheid wordt nog steeds zwaar gecontroleerd in België. Stel u voor dat deze buitenlandse zelfstandigen enkel en alleen voor uw firma werken, dat zij trouwens onder uw gezag werken, dat zij geen materiaal hebben en enkel uw materiaal gebruiken, zij worden gewoon per uur (misschien is dit wel een uitzonderlijk laag loon) betaald, want er is nooit een prijsofferte gemaakt, ...
    Anderzijds dienen zij aan een aantal andere voorwaarden te voldoen. Zij moeten in een Belgische gemeente ingeschreven zijn waar zij kunnen verblijven (zij dienen hier uiteraard zelf voor te zorgen), zij moeten kunnen bewijzen dat ze over voldoende bestaansmiddelen beschikken, de ziekteverzekering moet in orde zijn, betalen zij hun sociale bijdragen in hun land correct?
    Voor gereglementeerde beroepen moeten zij ook in België hun bedrijfsbeheer en beroepskennis bewijzen.
Je kan dus uiteraard met buitenlanders uit de Europese Economisch Unie aan de slag, maar wil je in orde zijn, dan zijn volgens mijn mening de financiële voordelen niet zo evident. Enkel het feit dat u toch over eventueel goede arbeidskrachten kan beschikken, kan als positief ervaren worden!


(auteur: Georges Bauwens, erkend accountant & belastingconsulent I.A.B.)

Limosa-aangifte voor buitenlandse zelfstandigen voorlopig opgeschort

Limosa-aangifte voor buitenlandse zelfstandigen voorlopig opgeschort

24 januari 2013
Buitenlandse zelfstandigen zijn niet langer verplicht om een Limosa-aangifte te doen als ze gedeeltelijk of tijdelijk een activiteit in België komen verrichten. Dat is het gevolg van een arrest van het Europees Hof. De meldingsplicht voor buitenlandse werknemers blijft voorlopig wel van toepassing.

Europees Hof veroordeelt de Belgische Limosa-aangifte voor zelfstandigen

Het Europees Hof heeft op 19 december 2012 de verplichte Belgische Limosa-aangifte voor buitenlandse zelfstandigen opgeschort.

Het Hof vindt dat dergelijke verklaring een belemmering vormt voor het vrij verkeer van diensten. Elk EU-bedrijf, en ook een buitenlandse zelfstandige, moet zonder beperkingen haar diensten in België kunnen aanbieden. Elke discriminatie op grond van nationaliteit van de zelfstandige, of op grond van de omstandigheid dat hij in een andere lidstaat gevestigd is, is verboden.

De belemmering kan wel gerechtvaardigd zijn voor een dwingende reden van algemeen belang zoals de bestrijding van fraude (schijnzelfstandigheid en zwartwerk), maar de maatregel wordt door het Hof niet evenredig bevonden. De Belgische overheid vraagt immers te veel informatie aan de zelfstandige. En België heeft niet voldoende bewezen dat het opvragen van gedetailleerde gegevens noodzakelijk is om de fraude te bestrijden. De Limosa-aangifte voor zelfstandigen wordt dus als onevenredig beschouwd want ze gaat verder dan wat noodzakelijk is voor de fraudebestrijding.

Concrete gevolgen

Als gevolg van dit arrest zijn buitenlandse zelfstandigen niet langer verplicht om een Limosa-aangifte te doen als ze gedeeltelijk of tijdelijk een activiteit in België komen verrichten. Het ontbreken van een melding kan geen aanleiding geven tot sancties. Hetzelfde geldt voor de controleplicht van de Belgische klant.

België heeft ondertussen de impact van het arrest bestudeerd en zal de meldingsplicht weldra aanpassen.
De meldingsplicht voor buitenlandse werknemers blijft wel onverkort van toepassing.

Bron: Arrest EU-Hof van 19 december 2012, C-577/10.